Revisió de l’avaluació inicial
Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia
Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 4 ( no n’hi ha prou de
posar les eines a l’abast!)
L’objectiu principal de la tecnologia
educativa és ajudar a desenvolupar habilitats cognitives i valors tot
estimulant la comprensió de la informació i creant entorns que afavoreixin els
aprenentatges. No es tracta simplement d’oferir eines, sinó que cal entendre la
tecnologia educativa com el mitjà o el disseny d’estratègies per fomentar les
habilitats d’anàlisi de la informació, de reflexió i de creació de coneixement.
(2)
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials
i consultors: 8
Entenem que l’aprenentatge ha de ser significatiu, ha de facilitar
la construcció del coneixement i això exigeix interaccionar amb els altres, amb
l’entorn. Exigeix negociar els significats de forma social per tal de construir
esquemes i estructures mentals noves que ens facilitin un canvi conceptual i un
conseqüent aprenentatge. Penso que amb els materials, els companys i els
consultors podem realitzar
aquest aprenentatge significatiu, de forma activa, constructiva, col·laborativa
i conversacional.
(9)
TC1) Els professionals de l’educació han de ser
competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del
coneixement :
9
En aquests moments penso que si ve els
professionals poden ser competents en les tècniques que faciliten la
transmissió dels coneixements no és aquesta la seva tasca primordial. Els
professionals de l’educació han de fer la bastida, l’acompanyament als alumnes
en la seva construcció del coneixement. No es tracta de transmetre coneixement
sinó de construir-lo plegats. (5)
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la
qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 6
Penso que la tecnologia no és neutral ja que
ve determinada per valors i actituds, tant del sistema sociopolític com de les
persones. La tecnologia no sorgeix per què sí ni sorgeix del no res. Per néixer
i desenvolupar-se necessita situar-se en un context econòmic, cultural i
sociopolític. (2)
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat
d’aprenentatge: 8
Estic d’acord en què les aules de la UOC són
vertaderes comunitats d’aprenentatge ja que faciliten la construcció del
coneixement, facilitant en els alumnes un aprenentatge significatiu de manera
social, activa, col·laborativa i conversacional. (9)
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força
hores amb poc benefici personal: 5
En alguns tipus de debat sovint penso que
s’obté poc benefici personal i l’aprenentatge no acaba sent significatiu ja que
les intervencions són molt reiterants i els debats són poc estructurats, hi
participa massa gent, perds el fil.... Penso que depèn molt del tipus de debat,
de com s’organitza, de com s’estructura, de com es planteja... (5, depenent del
tipus de debat)
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs
consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 4 (no n’hi ha prou de dominar les eines!)
No es tracta de dominar la tecnologia sinó
que aquesta faciliti i promogui situacions reals d’aprenentatge (2).
DU1)
Els debats a la UOC poden millorar moltíssim:
8
Fins aquest moment, degut a
l’experiència en les altres assignatures, pensava que sí que podien millorar
força. Després de participar en el debat d’aquesta PAC1 penso que si es
plantegen i s’organitzen bé, els debats
poden aportar molts beneficis i un aprenentatge real als alumnes. Continuo
mantenint la meva puntuació ja que, fins aquest moment pensava que sí i ho he
pogut confirmar amb la participació en el debat de l’assignatura que, per la
seva organització, planificació i estructuració ha estat molt més positiu per a l’aprenentatge que molts altres
debats. (8)
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els
continguts als alumnes: 8
Les TIC en sí no són necessàries per
transmetre el contingut sinó per fomentar i dissenyar situacions que
afavoreixin l’aprenentatge dels alumnes. (2)
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi
social: 9
Després de la realització del debat i de l’estudi dels materials de la
PAC1 ha canviat molt la meva manera d’entendre la relació entre la tecnologia i
la societat. D’una banda no podem concebre-les com a entitats independents, ja
que es defineixen i construeixen mútuament. Mantenen una relació complexa.
Penso que no podem caure en determinismes de cap tipus. No podem entendre la
relació entre tecnologia i societat com una relació de predominança d’una sobre
l’altra, sinó com una relació d’interacció. (5)
Hola Montse! estava "passejant" pel teu bloc i ara mirava la teva revisió de l'avaluació inicial...a la pregunta DU2, on es qüestiona la utilitat dels debats de la UOC, estic d'acord amb el que comentes que depende de la qualitat del debat se'n pot treure un major o menor benefici...vista la teva experiència amb el debat de l'assignatura (em centro en l'assinatura de NTIC), com valoraries l'espai d'intercanvi que existeix? T'ho pregunto perquè aquest és el segon semestre que estudio a la UOC i penso que és l'espai més ric d'intercanvi en els que he participat, t'ha passat el mateix?
ResponEliminaPrimerament bon any Clara!
ResponEliminaDesprés de passar uns quants semestres a la UOC penso com tu que el debat generat en aquesta assignatura és el que més beneficis m'ha aportat, del que n'he pogut treure un major aprenentatge vertaderament significatiu.
En moltes ocasions els debats que he realitzat han estat molt superficials, semblant més monòlegs que no pas intercanvis i interaccions entre els participants.