dijous, 13 d’octubre del 2011

Avaluació inicial

9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 4 ( no n’hi ha prou de posar les eines a l’abast!)
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 8
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 6
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 8
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 5
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 4 (no n’hi ha prou de dominar les eines!)
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9

4 comentaris:

  1. Hola Montse!

    En general estic força d’acord amb les teves puntuacions de l’activitat “Situa’t de 0 al 10”, malgrat que, en alguns casos, són força diferents de les meves Així, després d’analitzar el material de la primera PAC, considero que, pel que fa a la tecnologia educativa, no n’hi ha prou amb el domini de les eines, sinó que cal una integració de les TIC dins de la resta de components curriculars.

    Discrepo, però, en el fet de que la tecnologia determina el canvi tecnològic. Desprès de la realització del debat, en el que vaig defensar la postura del determinisme tecnològic, he adoptat una perspectiva més global, en la que l’esfera social i la tecnològica s’influencien mútuament. La tecnologia transforma la societat, però és la societat la que genera tecnologia en funció de les seves necessitats. Ara per ara, adjudicaria un 5 a aquest ítem.

    Què en penses?

    Fins aviat!

    Esther Gallego Rivera

    ResponElimina
  2. Hola Ester,
    estic d'acord amb el que dius. Jo, després d'haver treballat els materials de la PAC1 també he canviat la visió que tenia dels conceptes i de les relacions entre ells.

    En el debat vaig defensar el sociodeterminisme però penso que és un error caure en un o altre determinisme. La realitat és molt més complexa i interactiva i els termes societat i tecnologia no poden entendre’s com a dues realitats separades i independents. Ni el determinisme social pot explicar les transformacions socials provocades per innovacions tecnològiques,ni el determinisme tecnològic pot explicar quin és el paper de la societat en l’aparició de les diferents innovacions tecnològiques.

    En aquests moments jo canviaria la puntuació que vaig donar en l'últim ítem per un 5, ja que com dius tu, "la tecnologia transforma la societat però la societat, al mateix temps, és qui la genera, en funció de les seves necessitats".Podem dir que els dos elements, societat i tecnologia, es defineixen i construeixen mútuament.

    Montse Cunillera Catà

    ResponElimina
  3. Hola Montse, jo discrepe en tu especialment en la pregunta TC1. Després de tot el treballat fins ara i els diferents descobriments conceptuals que he realitzat, el professor no ha de ser un excel·lent transmissor de coneixements sinó que s'ha de convertir en un veritable dissenyador de situacions mediates d'aprenentatge. No aprenem per transmissió sinó que aprenem per construcció de coneixement.

    ResponElimina
  4. Estic d'acord amb tu Patri. Tal com he posat a la revisió de l'avaluació inicial, en aquests moments penso que si ve els professionals poden ser competents en les tècniques que faciliten la transmissió dels coneixements no és aquesta la seva tasca primordial. Els professionals de l’educació han de fer la bastida, l’acompanyament als alumnes en la seva construcció del coneixement. Com dius tu han de propiciar i dissenyar situacions d'aprenentatge. No es tracta de transmetre coneixement sinó de construir-lo plegats.

    ResponElimina